افزایش گرما و نارضایتی مردم از عدم تعطیلی در استان

هنوز خبری از تعطیلی در هرمزگان نیست  


نویسنده: معصومه نعمتی

افزایش گرمای هوا طی روزهای اخیر بسیاری از استان‌ها را به تعطیلی کشانده یا دستکم باعث کاهش ساعات اداری شده است؛ این در حالی است که در استان هرمزگان با دمایی به مراتب بیشتر از برخی استان‌های تعطیل‌شده، همچنان تصمیمی مبنی بر تعطیلی ازسوی استانداری هرمزگان گرفته نشده و این موضوع نارضایتی و گلایه‌های زیاد مردم را به دنبال داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، طی روزهای اخیر، گرمای بی‌سابقه‌ کشور و ازجمله هرمزگان را فراگرفته و دمای هوا به حدی رسیده که انجام فعالیت‌های روزمره را به شدت دشوار کرده است. در همین حال، شاهد تعطیلی ادارات و مراکز دولتی در استان‌هایی با دمای کمتر از هرمزگان بوده‌ایم و این عدم تعطیلی موجب گلایه مردم استان شده است.

یکی از شهروندان هرمزگانی می‌گوید: «گرما واقعاً غیرقابل تحمل است. اصلا نمی‌توانیم از منزل خارج شویم. حتی در ادارات وسایل سرمایشی جوابگو نیست و کار کردن دشوار است، با این وضع کارگران چطور می‌توانند در چنین گرمایی زیر آفتاب سوزان کار کنند؟ وقتی استان‌هایی با دمای پایین‌تر تعطیل می‌شوند، چرا ما که در گرمای شدیدتر زندگی می‌کنیم نباید تعطیل باشیم؟».

تصمیم‌گیری برای تعطیلی به دلیل «گرمای هوا» برعهده استانداری‌هاست و به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، استانداری‌ها بر حسب شرایط منطقه خود می‌توانند دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.

بنا بر اعلام استانداری هرمزگان ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از 23 تیر تا 12 مردادماه کاهش یافته است و ساعت کاری تمام ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها به استثنای مراکز درمانی، واحدهای امدادی و خدمات‌رسان از ساعت 6 صبح تا ساعت 13 خواهد بود.

این درحالی است که ساعت کاری در سایر استان‌های کشور پیش از این هم (از 15 خرداد تا 15 شهریور) تا ساعت 13 بوده و در حال حاضر برخی استان‌ها به جای تعطیلی، ساعت کاری را تا 11 کاهش داده‌اند.

مردم هرمزگان انتظار دارند که مسئولان استان باتوجه به شرایط آب‌وهوایی، گرمای طاقت‌فرسا و مشکلات ناشی از آن توجه بیشتری به این مسئله نشان دهند و تصمیماتی اتخاذ کنند که منجر به رفاه و آسایش عمومی شود.

منتظر تایید: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها